
Så lätt kommer du igång med företagets
Egenkontroll
Skapa provkonto i Addsafety med modulen checklistor och få tillgång till en mängd olika typer av egenkontroller och egenkontrollprogram. Kom snabbt igång med ett modernt verktyg som underlättar din och dina kollegors vardag.
Beställ Addsafetys modul för egenkontroll
Obegränsat antal egenkontroller med modulen
Checklistor
Obegränsat antal egenkontroller
Utför egenkontroll från app
Ställ in påminnelser
Automatisk historik
Statistik
Skicka via mejl
Automatiskt offlineläge
Automatiskt pausläge
Avvikelsehantering
Automatisk tidsangivelse
Automatisk datumangivelse
Automatiskt "utförd av"
Aktivitet via dagbok/årshjul *
* För att koppla en aktivitet via dagbok/årshjul krävs att du även har modulen "dagbok/årshjul"
Varför egenkontroller med Addsafety?
Egenkontroller i Addsafety utförs i modulen checklistor. Med modulen för checklistor kommer du snabbt igång med dina egenkontroller. Oavsett om du använder våra checklistor eller skapar egna så är det minimalt med arbete för att komma igång. Du får också stöttning från vår support från första stund.​
​
Viktigast för oss när vi skapat modulen för checklistor är att den ska upplevas enkel att använda. Det ska ta minimalt med tid i anspråk och vara så få klick som möjligt från start till mål.
​
Kontakta oss gärna så visar vi mer.

Välj eller skapa en passande egenkontroll
Publicera vald egenkontroll
Klart
Frågor och svar
om egenkontroll
Vad innebär egenkontroll? Svar: Egenkontroll är ett löpande, dokumenterat arbete för att förebygga problem och upptäcka fel i tid. Ofta innebär det att man: - Har rutiner för hur man ska jobba och följa lagkrav. - Kontrollerar regelbundet att rutinerna följs. - Dokumenterar vad som gjorts och eventuella avvikelser. - Åtgärdar brister och följer upp att problemen inte återkommer.
Hur gör man en egenkontroll? Svar: Det kan variera mellan branscher men grundprincipen är densamma: planera → genomföra → dokumentera → följa upp. 1. Ta reda på vad som gäller - Identifiera alla lagar, regler och krav som berör verksamheten 2. Kartlägg risker och kritiska moment. - Vad och var kan det gå fel? - Gör en riskbedömning och prioritera de allvarligaste riskerna. 3. Skapa rutiner -Bestäm hur och när kontroller ska göras. 4. Genomför och dokumentera - Utför kontrollerna enligt rutinerna. - Det ska framgå vem som kontrollerat samt resultatet. - Notera avvikelser och hur de åtgärdats. 5. Följ upp och förbättra - Gå igenom dokumentationen regelbundet. - Använd underlaget från egenkontrollerna till att organisationens förbättringsarbete och ändra rutiner på de områden där det finns återkommande problem. - Spara alltid dokumentationen så du kan visa upp den vid en tillsyn.
Vill du veta mer om vårt verktyg för egenkontroller?
Fyll i formuläret så kontaktar vi dig för mer information.